logo.ab

6 علائم خرابی شمع و وایر خودرو

وایر ها از قطعات و بخش های اصلی موتور به شما می روند که میان شمع و کویل ارتباط برقرار می کنند. در صورتی که شمع و وایر در خودرو وجود نداشته باشند، خودرو قادر به روشن شدن نمی باشد. علاوه بر آن هنگامی که این دچار خرابی شود، عملکرد و راندمان کلی خودرو با کاهش رو به رو می شود. در این مطلب قصد داریم علائم خرابی شمع و وایر خودرو را مورد بررسی قرار دهیم و شما را با این علائم آشنا کنیم.

برخی از علائم خرابی شمع و وایر خودرو

گفتیم که خرابی شمع و وایر عملکرد خودرو را با مشکل رو به رو می کند. این علائم می توانند بسیار متفاوت باشند. برخی از این نشانه ها و علائم شامل افت قدرت موتور، مشکل در سوخت گیری، مشکل در رانندگی و غیره می شود. در ادامه برخی از علائم خرابی شمع و وایر خودرو را بیان کرده و شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.

1. از کار افتادن موتور

یکی از علائم خرابی شمع و وایر خودرو، از کار افتادن موتور به صورت ناگهانی می باشد. از کار افتادن موتور به طور کلی می تواند دلایل مختلفی مانند خرابی پمپ بنزین و یا خرابی واحد الکتریکی خودرو داشته باشد و خرابی شمع و وایر نیز یکی از این دلایل می باشد.
در صورتی که خودرو به طور ناگهانی خاموش شود و بتوان آن را با بررسی و دستکاری وایر ها دوباره روشن کرد، می توان نتیجه گرفت که وایر های خودرو دچار آسیب شده اند.

6 علائم خرابی شمع و وایر خودرو
6 علائم خرابی شمع و وایر خودرو

2. عملکرد بد موتور

بد کار کردن و عملکرد ضعیف موتور عامل دیگری است که نشان دهنده خرابی شمع و وایر خودرو می باشد.
در چنین مواقعی پس از روشن کردن خودرو، موتور انرژی و توان کافی را نداشته عمکلرد خودرو را با اختلال مواجه می کند. علاوه بر آن هنگامی که موتور ضعیف باشد دور موتور نیز دچار نوسان می شود.
در صورتی که چنین نشانه ها و علائمی در خودروی شما وجود دارد اه احتمال زیاد وایر های خودرو دچار آسیب شده اند و باید هر چه سریع تر نسبت به تعویض کردن آن ها اقدام کنید.

3. مشکل در روشن شدن خودرو

سخت روشن شدن و یا دیر روشن شدن خودرو از دیگر علائم خرابی شمع و وایر خودرو می باشد.
هنگامی که چنین مشکلی در خودرو ایجاد شود، نمی توان خودرو را به راحتی روشن کرد و جهت روشن کردن باید چندین مرتبه گاز بدهید و یا استارت بزنید.
این مورد به تنهایی نشانه خرابی شمع و وایر نمی باشد و این امکان وجود دارد که موارد دیگری مانند کثیف بودن انژکتور به همراه آن در خودرو وجود داشته باشد.

4. افت شتاب خودرو

هنگامی که شمع و وایر های خودرو دچار مشکل و خرابی می شوند، خودرو با افت و کاهش شتاب رو به رو می شود.
این مورد هنگامی در خودرو پدیدار می شود که وایر های خودرو به علت این که دچار خرابی و آسیب شده اند نمی توانند برق را به میزان کافی به خودرو منتقل کنند؛ در نتیجه خودرو قادر به شتاب گیری نخواهد بود.

5. استارت نخوردن خودرو

یکی از دلایل استارت نخوردن خودرو و روشن نشدن آن می تواند خرابی شمع و وایر آن باشد.
هنگامی که در خودروی خود استارت می زنید، ابتدا برق موجود در باتری به سمت وایر ها حرکت می کند و سپس به شمع ها می رسد. پس از آن جریان برق از طریق شمع ها به کویل و محفظه احتراق منتقل شده و باعث روشن شدن خودرو می شود.
در صورتی که هر کدام از این بخش ها وظیفه خود را به درستی انجام ندهند و یا اختلالی در عملکرد آن های ایجاد شود خودرو به هیچ عنوان قادر به روشن شدن نخواهد بود. از این رو می توان گفت که عملکرد شمع و وایر ها در روشن شدن خودرو نقش مهمی دارند.

6. صدای زیاد موتور

به طور کلی دلایل و عوامل بسیاری می توانند باعث ایجاد صدای زیاد از موتور خودرو شوند و مشکلات مختلفی در خودرو وجود دارد که در اثر آن ها صدای موتور بلند می شود.
یکی از این مشکلات خرابی شمع و وایر می باشد. در صورتی که در هنگام رانندگی متوجه شدید که صدای موتور بسیار بلند تر از حد معمول است؛ همانطور که گفتیم یکی از دلایل ممکن است وجود مشکل در شمع و وایر خودرو باشد.
توصیه می شود در چنین شرایطی حتما به یک تعمیرگاه مراجعه کرده تا علت دقیق صدای بلند موتور مشخص شود.
همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم شمع و وایر از قطعات اصلی خودرو می باشند که نقش مهمی در عملکرد صحیح خودرو دارند. از این رو بسیار مهم است که به این قطعات توجه ویژه داشته باشید و صورت منظم و به موقع آن ها را تعویض کرده تا عملکرد بهینه آن ها حفظ شود.

تعمیرگاه عباسی : تعمیرگاه تخصصی خودروهای چینی

جک - لیفان - ام وی ام - چری - جیلی - برلیانس - هایما و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *