logo.ab

تعمیر گیربکس AT با گارانتی

تعمیر گیربکس AT در تعمیرگاه عباسی برای انواع خودروهای ایرانی و خارجی انجام می شود.
از جمله مهم ترین قطعات هر خودرویی، گیربکس آن خودرو می باشد. به دلیل وجود گیربکس است که امکان تعویض دنده های خودرو در سرعت های مختلف وجود دارد. به طور کلی گیربکس ها به دو نوع دستی و اتوماتیک تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آن ها خود دارای انواعی نیز می باشند.

تعمیرگاه عباسی : تعمیر گیربکس AT

در تعمیرگاه عباسی ، تعمیر گیربکس AT در کمترین زمان با گارانتی انجام می شود. برای کسب مشاوره و اطلاع از حدود قیمت تعمیر گیربکس AT با ما تماس بگیرید.

در گیربکس های AT شفت ها و چرخ دنده هایی وجود دارد که از اجزای تشکیل دهنده آن به شمار می روند. گیربکس های AT و یا به طور کلی تمام گیربکس ها، در عملکرد موتور نقش مهمی را ایفا می کنند. برخی از قسمت های مهم گیربکس های AT که در عملکرد موتور خودرو نقش دارند شامل شفت ها متحرک، شفت ها اصلی و میل متقابل می باشند.

برخی از مشکلات رایج گیربکس های AT

1. بالا رفتن دما در گیربکس

از جمله مشکلات رایجی که در بسیاری از گیربکس ها از جمله گیربکس های AT رخ می دهد، بالا رفتن دما و حرارت آن ها بیش از حد معقول می باشد. حرارت بالا در خودرو می تواند بسیار خطرناک باشد و به بسیاری از قطعات آن از جمله گیربکس آسیب ها جدی وارد کند. در گیربکس این مشکل می تواند به دلایلی مانند وجود روغن سوخته در گیربکس، عدم وجود روغن در گیربکس و غیره رخ دهد.
در صورت برخورد با چنین مشکلی برای برطرف کردن آن یکی از راه حل های پیشنهادی، تعویض روغن گیربکس می باشد. در صورتی که با تعویض روغن مشکل برطرف نشد بهتر است جهت برسی دقیق تر به تعمیرگاه مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس AT
تعمیر گیربکس AT

2. پایین آمدن سطح روغن گیربکس

در مورد قبل گفتیم که وجود روغن در گیربکس از اهمیت بسیار بالایی برخور دار است و عملکرد گیربکس به وجود آن بستگی دارد.
این روغن باید به اندازه و میزان معینی در گیربکس وجود داشته باشد تا گیربکس به درستی فعالیت کند. در صورتی که سطح روغن گیربکس با کاهش رو به رو شود در خودرو اختلالات و مشکلاتی ایجاد می شود.
برخی از این مشکلات شامل اختلال در تعویض دنده، ایجاد لرزش در خودرو، بالا رفتن دمای گیربکس که به آن نیز اشاره کردیم و غیره می شوند.همچنین یکی از عواملی که منجر به کاهش سطح روغن می شود، وجود نشتی در گیربکس می باشد.

3. ایجاد لغزش در گیربکس

از علائمی که نشان دهنده لغزش در گیربکس می باشد، هنگامی است که با فشار دادن پدال گاز، شتاب و سرعت خودرو افزایش نمی یابد.
این مشکل از دیگر مشکلات رایجی است که در گیربکس های AT ممکن است رخ دهد. از عواملی که باعث ایجاد لغزش در گیربکس می شوند می توان به سیم پیچ استونه ای خراب، استفاده از روغن نامرغوب و نامناسب، دنده های فرسوده و غیره اشاره کرد.
هنگامی که گیربکس دچار لغزش می شود احتمال این که پس از مدتی کلاچ نیز به همراه آن دچار فرسایش شود بالا است. در صورتی که کلاچ خودرو دچار فرسایش تنها راه حل برای برطرف کردن این مشکل، تعویض کلاچ می باشد.

4. عوض نشدن دنده

در صورتی که حجم و میزان روغن گیربکس کم باشد و یا روغنی که برای گیربکس استفاده شده است مناسب نباشد، خودرو مانع از تعویض دنده می شود و یا به سختی این کار را انجام می دهد. این امر نیز یکی از مشکلات رایجی که در گیربکس های اتوماتیک AT احتمال رخ دادن آن وجود دارد.
توصیه می شود همیشه از روغن گیربکس مرغوب و متناسب با خودروی خود استفاده کنید تا چنین مشکلی در خودروی شما ایجاد نشود.

5. خراب شدن سیستم الکرتیکی گیربکس

در گیربکس های دستی عمل تعویض دنده توسط خود راننده انجام می شود. اما در گیربکس های اتوماتیک این کار با استفاده از سیستم الکرتیکی خودرو و چند رایانه انجام می شود. هنگامی که در سیستم الکتریکی و رایانه های آن مشکلی ایجاد شود و به درستی کار نکنند؛ در عملکرد گیربکس نیز اختلال ایجاد می شود.
در این مواقع بهتر است خودروی خود را نزد یک مکانیک یا تعمیرکار برده و از او بخواهید تا سیستم الکتریکی و سنسور های خودروی شما را برسی کند.

6. لرزش در خودرو در حین تعویض دنده

گاهی اوقات ممکن است در حین رانندگی، هنگامی که دنده ها در حال عوض شدن می باشند متوجه لرزش و تکان خوردن خودرو شوید.
این مشکل هنگامی رخ می دهد که در عملکرد گیربکس اختلالی ایجاد شده باشد. تکان خوردن و لرزیدن خودرو در ابتدا به صورت خفیف ایجاد می شود و در صورتی که مشکلی که در گیربکس به وجود آمده است برطرف نشود این تکان خوردن ها و لرزش ها به تدریج بیشتر شده منجبر به پدیدار شدن مشکلات دیگری می شوند.
بنابراین بهتر است در هر زمانی که متوجه لرزش در حین تعویض دنده شدید سریعا به تعیمرگاه مراجعه کنید و مشکل را برطرف کنید.
موارد ذکر شده در بالا برخی از مشکلات رایجی هستند که ممکن است در گیربکس های اتوماتیک و همچنین گیربکس های AT رخ دهند.

از برخی مشکلات می توان با رعایت مواردی همچون استفاده از روغن گیربکس مناسب و تعویض به موقع آن جلوگیری کرد. اما هنگامی که گیربکس خودرو با مشکلات جدی رو به می شود، توصیه می شود در صورتی که خودتان دانش و مهارت لازم ندارید شروع به تعمیر و عیب یابی آن نکنید.
زیرا همانطور که گفته گیربکس از قطعات مهم خودرو می باشد و از حساسیت بالایی برخور دار است و حتما باید توسط تکنسین ها و افراد متخصص برسی شود.

تعمیرگاه عباسی : تعمیرگاه تخصصی خودروهای چینی

جک - لیفان - ام وی ام - چری - جیلی - برلیانس - هایما و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *