logo.ab

تعمیر گیربکس AL4 با گارانتی

تعمیر گیربکس AL4 یکی از خدمات تعمیرگاه عباسی در تهران است .
گیربکس AL4 از بهترین گیربکس های اتوماتیک که در بسیاری از خودرو ها از آن استفاده می شود، گیربکس اتوماتیک AL4 می باشد. این گیربکس دارای پنج دنده می باشد و همانند دیگر گیربکس های اتوماتیک تمامی فعالیت و عملکرد آن با استفاده از یک سیستم الکتریکی مرکزی و سنسور های مربوط آن کنترل می شود.

تعمیرگاه عباسی : تعمیر گیربکس AL4

در تعمیرگاه عباسی ، تتعمیر گیربکس AL4 در کمترین زمان با گارانتی انجام می شود. برای کسب مشاوره و اطلاع از حدود قیمت تعمیر گیربکس AL4 با ما تماس بگیرید.

برخی از مشکلات رایج گیربکس AL4

1. تولید صدا های غیر معمول

گیربکس از قطعات بسیاری زیادی تشکیل شده اند که هر کداک از این وظیفه ای را برعهده دارند و در عملکرد صحیح گیربکس نقش دارند.
در صورتی که هر یک از این قطعات دچار مشکلی شود و به درستی کار نکند؛ در عملکرد گیربکس اختلال ایجاد می شود.
گاهی اوقات این اختلال منجر به تولید صدا های غیر معمول از گیربکس می شود. توجه داشته باشید این صدا ها می توانند که از بخش های دیگر خودرو مانند اگزوز، موتور و غیره نیز ایجاد شوند. اما در هر صورت، هنگامی که متوجه صدا های غیر معمولا از خودروی خود می شوید بهتر است جهت برسی و تشخیص علت ایجاد این صدا ها به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

2. ایجاد بوی سوختگی

از دلایلی که ممکن است در خودرو بوی سوختگی ایجاد شود، داغ شدن بیش از حد و سوختن روغن گیربکس می باشد.
در هنگام فعالیت گیربکس میان بخش های آن اصطکاکی ایجاد می شود که روغن گیربکس با روانکاری این بخش ها اصطکاک ایجاد شده را کاهش می دهد.
در نتیجه هنگامی که این روغن بسوزد یا دچار نشتی شود و یا به هر دلیل سطح آن کاهش یابد، عملکرد گیربکس را با اختلال و مشکل مواجه می کند.
دقت کنید که وجود بوی سوختگی در خودرو می تواند بسیار خطرناک باشد و ممکن است مشکلات جدی را برای خودرو ایجاد کند.
از این رو در صورتی که در خودروی خود متوجه وجود بوی سوختگی شدید، در سریع ترین زمان خودروی خود را نزد یک تعمیرکار برده و آن را به طور کامل برسی کنید.

3. خارج شدن خودرو از دنده

خارج شدن خودرو از دنده در هنگام رانندگی از مشکلات رایج گیربکس های اتوماتیک می باشد.
گاهی اوقات ممکن است در حین رانندگی خودرو از دنده خارج شود و نیاز باشد پدال گاز را بیشتر فشار دهید تا دوباره خودرو وارد دنده مورد نظر شود.

گفتیم که گیربکس های اتوماتیک با استفاده از یک سیستم الکتریکی دنده ها را تعویض می کنند. هنگامی که در این مشکلی رخ دهد؛ در تعویض دنده ها و زمان خارج شدن خودرو از دنده اختلال می شود.
این مشکل می تواند بسیار خطرناک باشد و جان افراد را به خطر بیاندازد. توصیه می شود هنگامی که سیستم الکتریکی خودروی شما با اختلال مواجه شد و چنین مشکلی در خودروی شما رخ داد؛ سریعا جهت برسی و برطرف کردن آن اقدام کنید.

4. لرزش و تکان خوردن در حین تعویض دنده

از مشکلات رایجی که در گیربکس های اتوماتیک AL4 ممکن است رخ دهد؛ لرزیدن و تکان خودرو در حین تعویض دنده می باشد.
تعویض دنده در حالتی که گیربکس سالم باشد و کارکرد صحیحی داشته باشد کاملا روان و بدون تکان خوردن خودرو انجام می شود. اما اگر در گیربکس مشکلی وجود داشته باشد خودرو در حین تعویض دنده شروع به تکان خوردن می کند.
در ابتدا ممکن است تکان خوردن خودرو بسیار ناچیز به نظر به برسد و به آن بی توجهی کنید. اما بی توجهی به این موضوع به تدریج مشکلات جدی تری را در خودروی شما ایجاد می کند.
در نتیجه در هنگام ایجاد اولین نشانه های لرزیدن خودرو توصیه می شود خودروی خود را جهت برسی گیربکس آن نزد یک تعمیرکار ببرید.

تعمیر گیربکس AL4 با گارانتی
تعمیر گیربکس AL4 با گارانتی

5. درگیر نشدن گیربکس

روغن گیربکس پس از مدتی خاصیت های خود را از دست می دهد و به تدریج غلیظ می شود.
در چنین شرایطی ممکن است گیربکس به خوبی عمل نکند و یا اصلا درگیر نشود. به عنوان مثال هنگامی که قصد دارید خودرو را در حالت دنده عقب قرار دهید، این کار یا با تاخیر انجام می شود یا گیربکس درگیر نشده و خودرو را در حالت عقب قرار نمی دهد.
برای برطرف کردن چند راه حل وجود دارد. یکی از این راه ها تعویض کردن روغن گیربکس می باشد. راه حل دیگر راه اندازی و تنظیم مجدد سیستم الکتریکی خودرو می باشد زیرا گیربکس به این سیستم متصل است.
در صورتی که مشکل همچنان باقی ماند بهتر است که از یک تعمیرکار و یا یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

6. روشن شدن چراغ چک خودرو

چراغ چک خودرو به دلایل مختلفی ممکن است روشن شود. این چراغ هنگامی روشن می شود که ایراد یا نقصی در خودرو وجود داشته باشد.
در خودرو سنسور های زیادی وجود دارد که بخش های مختلف خودرو را برسی می کنند. این سنسور ها در گیربکس نیز وجود دارند.
هنگامی که در گیربکس مشکل یا نقصی ایجاد شود، چراغ چک خودرو روشن می شود تا شما را از وجود یک مشکل در خودرو مطلع کند.
از آنجایی که دلایل زیادی برای روشن شدن چراغ چک وجود دارد، بهتر است جهت برسی دقیق تر به تعمیرگاه مراجعه کنید.

گیربکس همانند موتور از قطعات مهم خودرو می باشد و نیاز به مراقبت دارد که در صورت نگهداری نادرست از آن می تواند مشکلات زیادی را برای خودرو ایجاد کند و شما را مجبور به پرداخت هزینه های سنگین جهت تعمیر کند.

تعمیرگاه عباسی : تعمیرگاه تخصصی خودروهای چینی

جک - لیفان - ام وی ام - چری - جیلی - برلیانس - هایما و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *