logo.ab

تعمیر گیربکس DCT دی سی تی با گارانتی

برای تعمیر گیربکس DCT دی سی تی در تهران ، کافی است از خدمات تخصصی تعمیرگاه عباسی استفاده کنید. عیب یابی و تعمیر تعمیر گیربکس DCT دی سی تی در این تعمیرگاه ، توسط تکنسین های مجرب و سالها تجربه تعمیرات انواع گیربکس ، در زمانی کوتاه و کمترین قیمت برای تعمیری با کیفیت ، انجام می شود.

تعمیرگاه عباسی : تعمیر گیربکس DCT دی سی تی

در تعمیرگاه عباسی ، تعمیر گیربکس DCT دی سی تی در کمترین زمان با گارانتی انجام می شود. برای کسب مشاوره و اطلاع از حدود قیمت تعمیر گیربکس DCT دی سی تی با ما تماس بگیرید.

برخی از مشکلات رایج گیربکس های DCT

گیربکس های DCT یکی دیگر از انواع گیربکس می باشد. این نوع از گیربکس که به آن گیربکس دو کلاچه گفته می شود به عنوان گیربکس نیمه اتومات نیز شناخته می شود.
 از این دو کلاچ، یکی برای دنده های زوج استفاده می شود و دیگری برای دنده های فرد.در گیربکس های DCT دو نوع کلاچ صفحه ای خیس و خشک وجود دارد که وظیفه تعویض دنده ها را بر عهده دارند.
 به این گیربکس ها، گیربکس های نیمه اتومات نیز گفته می شود. در این نوع از گیربکس ها ، تعویض دنده با استفاده از چند رایانه که در داخل خودرو قرار دارند صورت می گیرد و راننده به صورت دستی این کار را انجام نمی دهد.
اما تفاوتی که میان این گیربکس و گیربکس های اتوماتیک وجود دارد این است که در گیربکس دوکلاچه دنده های زوج و فرد به صورت جداگانه انتخاب و تعویض می شوند و جریان نیرویی که در هنگام تعویض دنده ایجاد می شود، قطع نمی شود. اما در گیربکس های اتوماتیک این فرآیند به این صورت نمی باشد.

تعمیر گیربکس DCT
تعمیر گیربکس DCT

1. نشت روغن از گیربکس

روغن گیربکس از مهم ترین و اصلی ترین عوامل فعالیت و عملکرد گیربکس می باشد. روغن گیربکس علاوه بر روانکاری، باعث می شود اصطکاکی که میان بخش های مختلف گیربکس ایجاد می شود نیز کاهش پیدا کند و همچنین از بالا رفتن بیش از حد دمای آن نیز جلوگیری می کند.
در صورتی که روغن گیربکس دچار نشتی شود، سطح آن به تدریج کم می شود و پس از مدتی به طور کامل خالی می شود.نشتی روغن می تواند مشکلات بسیار جدی را برای خودرو ایجاد کند، زیرا بدون روغن پس از مدتی گیربکس به طور کامل از کار می افتد. همچنین از کار افتادن گیربکس به موتور خودرو نیز آسیب می رساند.
توصیه می شود روغن گیربکس را به صورت تعویض کنید. تعویض کردن دوره ای روغن گیربکس از بسیاری از مشکلات مربوط به روغن جلوگیری میکند.

2. ایجاد لرزش در خودرو هنگام تعویض دنده

ایجاد لرزش در خورو هنگامی که دنده درحال تعویض شدن است، یکی از مشکلات مربوط به گیربکس می باشد. در صورتی که در گیربکس مشکلی وجود نداشته باشد و سالم باشد، تعویض دنده کاملا روان و بدون ایجاد هیچ گونه لرزشی در خودرو انجام می شود.اما این لرزش ها به یکباره رخ نمی دهند. در ابتدا این مشکل با لرزش های کوچکی آغاز می شود که اگر به آن ها بی توجهی شود پس از مدتی این لرزش ها بیشتر شده و مشکلات جدی تری برای گیربکس خودرو ایجاد می کند.در نتیجه بهتر است هنگامی که لرزش های کوچوکی را در حین تعویض دنده در خودروی خود احساس می کنید، هر چه زود تر به تعمیرگاه مراجعه کنید و گیربکس خودرو را مورد برسی و عیب یابی قرار دهید.

3. درگیر نشدن خودرو و تاخیر در تعویض دنده ها

از دیگر مشکلات رایجی که ممکن است در این گیربکس ها رخ دهد تاخیر در تعویض دنده ها و درگیر نشدن خودرو در هنگام در تعویض دنده می باشد. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی در خودرو ایجاد شود. اولین مورد مربوط به مایعات روغنی خودرو می باشد. ممکن است این مایعات پس از مدتی خاصیت های محافظتی خود را از دست بدهند و به تدریج غلیظ شوند.
می توانید با تعویض کردن مایعات روغنی، مانند روغن گیربکس که در بالا به آن اشاره کردیم این مشکل را برطرف کنید.
گاهی اوقات ممکن است سیستم الکتریکی خودرو مشکل داشته باشد و در عملکرد گیربکس اختلال ایجاد کند. در صورتی که با تنظیم دوباره این سیستم مشکل حل نشود، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

4. ایجاد بوی سوختگی

وجود بوی سوختگی در خودرو از دیگر مشکلاتی می باشد که خراب بودن گیربکس می تواند یکی از عوامل آن باشد. از رایج ترین دلایلی که منجر به رخ دادن چنین مشکلی می شود، دما و حرارت بسیار بالای مایع گیربکس یا همان روغن گیربکس می باشد. این مایع همانطور که در موارد بالا اشاره کردیم نقش بسیار مهمی در عملکرد گیربکس دارد.
بوی سوختگی ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود. در صورتی که چنین بویی را در خودروی احساس کردید، سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید؛ زیرا چنین مشکلی بسیار جدی می باشد و می تواند آسیب های زیادی را به خودرو وارد کند.

5. خارج شدن از دنده در زمان اشتباه

برخی اوقات هنگامی که در عملکرد گیربکس خودرو اختلال ایجاد می شود ممکن است خودرو در زمان اشتباه و نادرستی از دنده خارج شود. در این نوع گیربکس ها تعوض دنده با استفاده از رایانه هایی انجام می شود .
در صورتی که این رایانه ها دچار مشکل شوند فرمان و سیگنال تعویض دنده و یا خارج شدن از دنده به درستی ارسال نمی شود و همین موضوع باعث می شود تا خودرو در زمان اشتباهی از دنده خارج شود.
جهت برطرف کردن این مشکل بهتر است از یک تعمیرکار بخواهید که سیستم الکتریکی خودروی شما را برسی کند.

برای تعمیر گیربکس DCT دی سی تی در تهران ، تعمیرگاه عباسی در خدمت شماست.

تعمیرگاه عباسی : تعمیرگاه تخصصی خودروهای چینی

جک - لیفان - ام وی ام - چری - جیلی - برلیانس - هایما و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *