logo.ab

تعمیر گیربکس CVT سی وی تی با گارانتی

تعمیر گیربکس CVT در تعمیرگاه عباسی بطور تخصصی انجام شده و گارانتی می شود. 
 گیربکس های CVT امروزه در بسیاری از خودرو ها مورد استفاده قرار می گیرند و عملکرد خوبی را طی سال ها نیز از خود نشان داده اند. این گیربکس به صورت اتوماتیک دنده ها را نسبت به سرعت خودرو تغییر می دهد.
گیربکس های CVT دارای مزایایی می باشند که آن ها را نسبت به سایر گیربکس محبوب تر کرده است. یکی از این مزایا، مصرف سوخت کمتر آن ها می باشد. این گیربکس ها دور موتور را بسیار بهینه تر می کنند که این موضوع باعث می شود مصرف سوخت کاهش یابد.

تعمیرگاه عباسی : تعمیر گیربکس CVT

در تعمیرگاه عباسی ، تعمیر گیربکس CVT در کمترین زمان با گارانتی انجام می شود. برای کسب مشاوره و اطلاع از حدود قیمت تعمیر گیربکس CVT با ما تماس بگیرید.

برخی از مشکلات رایج گیربکس های CVT

1. ایجاد لرزش در گیربکس

گیربکس های CVT، یا به طور کلی گیربکس های اتوماتیک در صورتی که سالم باشند و مشکلی نداشته باشند، دنده ها را بسیار نرم و روان عوض می کنند.
اما در صورتی که در هنگام تعویض دنده ها در خودرو لرزش و لغزش ایجاد شود، این موضوع نشان دهنده این است که در گیربکس خودرو مشکلی ایجاد شده است.
این مشکل در ابتدا ممکن است بسیار ناچیز و چزئی به نظر برسد. اما بی اهمیتی به آن می تواند پس از مدتی مشکلات جدی تری را در خودروی شما ایجاد کند.
در نتیجه بهتر است هنگامی که با چنین علائمی در خودروی خود مواجه شدید جهت عیب یابی و برسی دقیق به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

2. مشکلات مربوط به روغن گیربکس و ایجاد بوی سوختگی

در خودرو تحت هیچ شرایطی نباید بوی سوختگی ایجاد شود. این امر می تواند برای خودرو بسیار خطرناک باشد و به دلایل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد. یکی از این دلایل بالا رفتن دما و داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس می باشد. روغن گیربکس نقش مهم و حیاتی را در عملکرد و فعالیت گیربکس دارد. بدون آن گیربکس قادر به انجام هیچکدام از وظایف خود نخواهد بود.
هنگامی که روغن گیربکس بیش از حد داغ شود و یا سطح آن به هر دلیلی کاهش یابد، به دلیل کمبود اصطکاکی میان همه بخش های گیربکس ایجاد می شود. این موضوع در نهایت منجر به خرابی کامل گیربکس می شود که راهی جز تعمیر و یا تعویض آن وجود ندارد.
از این رو توصیه می شود روغن گیربکس هر چند وقت یک بار و به صورت دوره ای تعویض کنید و یا در صورتی که متوجه نشتی در آن شدید سریعا مشکل را برطرف کنید تا به چنین مشکلاتی بر نخورید.

تعمیر گیربکس CVT
تعمیر گیربکس CVT

3. تعویض دنده اشتباه

گاهی اوقات ممکن است در عملکرد گیربکس اختلال ایجاد شود و در هنگام تعویض دنده، دنده اشتباهی را نسبت به سرعت خودرو انتخاب کند.

چنین مشکلی به چند دلیل می تواند رخ دهد. برخی از این دلایل شامل کم بودن مایعات خودرو، نقص در شیر های خودرو و یا اختلال در سیستم الکرتیکی خودرو می شود.
بهتر است برای برسی دقیق تر این مشکل و مشخص شدن دلیل اصلی آن به تعمیرگاه مراجعه کنید و پروسه عیب یابی را به افراد متخصص بسپارید.

4. تاخیر در عوض شدن دنده ها و درگیر شدن دنده

از جمله علائمی که نشان دهنده وجود مشکل گیربکس های CVT یا اتوماتیک است، تاخیر در عوض شدن دنده ها و درگیر شدن گیربکس و دنده می باشد. این مشکل هنگامی رخ می دهد که سطح مایع گیربکس کم باشد و یا تسمه آن شل شده باشد.همچنین خراب شدن بسته کلاچ گیربکس نیز می تواند باعث ایجاد چنین مشکلی در خودرو شود.
تاخیر در عوض شدن دنده ها و یا درگیر نشدن گیربکس در حین رانندگی می تواند بسیار خطرناک باشد و جان افراد را به خطر بیاندازد.
از این رو در هنگام وجود چنین مشکلی توصیه می شود سریعا به تعمیرگاه مراجعه کنید و این مشکل را برطرف کنید.

5. داغ شدن گیربکس

گیربکس ها CVT و همچنین دیرگ گیرکس ها دارای یک سیستم خنک کننده می باشند که اجازه نمی دهد از یک حد مشخصی بالا تر رود.و از آنجایی که گیربکس عملکرد و کارکرد بسیار بالایی در خودرو دارد، به طور طبیعی دمای آن بر اثر فعالیت هایی که انجام می دهد بالا می رود.

اما هنگامی که سیستم خنک کننده گیربکس دچار آسیب شود و توانایی خنک کردن و کنترل دمای گیربکس را از دست بدهد؛ دمای گیربکس بیش از حد بالا می رود و باعث آسیب رسیدن به آن و در نهایت خراب شدن آن می شود.
همچنین حرارت بالا در گیربکس و همچنین در سایر قطعات باعث کاهش طول عمر آن ها نیز می شود. بنابراین به هیچ عنوان اجازه ندهید که دمای گیربکس و یا دیگر قطعات بسیار بالا رود و توصیه می شود هنگامی که با خرابی سیستم خنک کننده مواجه می شوید هر چه سریع تر نسبت به تعمیر آن اقدام کنید.
مواردی که در بالا ذکر شد برخی از مشکلات رایج گیربکس های CVT می باشند که هر کدام دارای علائم منحصر به خود می باشند.
بسیاری از این مشکلات به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهند و در نگاه اول و بدون دانش کافی نمی توان تشخیص داد که عامل اصلی مشکل چه چیزی است.
از آنجایی که گیربکس یک سیستم بسیار پیچیده در خودرو می باشد و وظایف مهمی را بر عهده دارد؛ بهتر است  از تعمیرکاری که دانش و تخصص لازم را در این زمینه دارد کمک بگیرید.

تعمیرگاه عباسی : تعمیرگاه تخصصی خودروهای چینی

جک - لیفان - ام وی ام - چری - جیلی - برلیانس - هایما و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *