logo.ab

تعمیر گیربکس AMT با گارانتی

تعمیر گیربکس AMT در تعمیرگاه عباسی ، در کمترین زمان انجام می شود. برای تعمیر گیربکس AMT انواع خودروهای ایرانی و خارجی می توانید از خدمات تخصصی تعمیرگاه عباسی استفاده نمایید.

از دیگر نوع های گیربکس های اتوماتیک، گیربکس AMT می باشد. گیربکس های AMT ظاهری شبیه به گیربکس های دستی دارند اما با این تفاوت که عمل تعویض دنده ها توسط سنسور ها و محرک هایی که در آن ها وجود دارد انجام می شود. در این گیربکس ها امکان تعویض دنده به صورت دستی نیز وجود دارد و می توان با عقب یا جلو بردن اهرم آن این کار را انجام داد.

تعمیرگاه عباسی : تعمیر گیربکس AMT

در تعمیرگاه عباسی ، تعمیر گیربکس AMT در کمترین زمان با گارانتی انجام می شود. برای کسب مشاوره و اطلاع از حدود قیمت تعمیر گیربکس AT با ما تماس بگیرید.

گیربکس های AMT خود نیز دارای دو نوع می باشد؛ نوع تک کلاچه و نوع دو کلاچه. در نوع دوکلاچه تعویض دنده و به طور کلی عملکرد گیربکس بسیار بهتر و روان تر است. اما نوع تک کلاچه هزینه های کمتری را در بر دارد و مقرون به صرفه تر است.

6 مورد از مشکلات شایع گیربکس AMT

1. حرارت بیش از حد

از مشکلات رایجی که در گیربکس های AMT و همچنین گیربکس اتوماتیک احتمال راخ دادن آن وجود دارد، بالا رفتن بیش از حد حرارت و گرما می باشد. حرارت بالا در گیربکس معمولا هنگامی رخ می دهد که روغن گیربکس دچار کثیفی یا سوختگی شده باشد و یا سطح آن کاهش یافته باشد.
روغن گیربکس از عوامل اصلی کارکرد صحیح و فعالیت گیربکس می باشد. بدون روغن، عملکرد کلی گیربکس دچار اختلال می شود و مشکلات جدی را در خودرو ایجاد می کند.
از این رو توصیه می شود به صورت دوره ای و منظم روغن گیربکس را تعویض کنید تا مشکلات نظیر بالا رفتن دمای آن در خودرو پیش نیاید.

2. تعویض نکردن دنده

هنگامی که سطح روغن گیربکس پایین باشد و یا روغنی که از آن برای گیربکس نامرغوب و نامناسب باشد، عملکرد گیربکس در هنگام تعویض دنده دچار مشکل می شود.
این مشکل به این صورت است که هنگام تعویض دنده، خودرو از این کار جلوگیری می کند و دنده را تعویض نمی کند و یا این کار را به سختی انجام می دهد.
این مشکل در حین رانندگی می تواند بسیار خطرناک باشد از این رو بهتر است در هنگام وقوع چنین مشکلی سریعا نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید.

تعمیر گیربکس AMT
تعمیر گیربکس AMT

3. لغزش در گیربکس

یکی از مشکلات رایج گیربکس های اتوماتیک ایجاد لغزش در آن ها می باشد. فرض کنید در حین رانندگی پدال گاز را فشار می دهید اما سرعت و شتاب خودرو افزایش نمی یابد. این امر یکی از علائمی است که نشان دهنده لغزش در گیربکس می باشد.
لغزش در گیربکس می تواند به دلایلی همچون سیم پیچ استوانه ای خراب، استفاده از روغن نامناسب برای گیربکس و فرسوده شدن دنده ها رخ دهد. لغزش در گیربکس همچنین پس از مدتی منجر به فرسوده شدن کلاچ می شود که در این صورت باید کلاچ خودرو را تعویض کنید.
توجه داشته باشید که در هنگامی که گیربکس دچار لغزش می شود به هیچ عنوان با خودرو رانندگی نکنید و سریعا با یک تعمیرکار جهت برطرف کردن این مشکل تماس بگیرید.

4. نشت کردن روغن از گیربکس

نشتی روغن در گیربکس از دیگر مشکلات رایج آن می باشد. یکی از عواملی که موجب نشتی در گیربکس می شود وجود شکاف و ترک خوردگی در گیربکس می باشد که باعث نشتی و کاهش سطح روغن در گیربکس می شود.
روغن گیربکس در قسمت هایی از جمله تشتک روغن، واشر ها، کابل های هم محور و غیره وجود دارد و در هنگام نشتی این قسمت ها برسی و در صورت نیاز تعویض شوند.
در صورتی که نشتی روغن در گیربکس برطرف نشود، همانطور که گفته شد سطح روغن با کاهش رو به رو می شود و پس از مدتی گیربکس خالی از روغن می شود.
عدم وجود روغن در گیربکس علاوه بر اینکه به گیربکس آسیب می رساند، به تدریج در عملکرد موتور خودرو نیز اختلال ایجاد می کند.

5. ایجاد صدا از گیربکس

گاهی اوقات ممکن است در حین رانندگی و مخصوصا هنگام دنده ها از خودرو و گیربکس صدا های غیر معمول ایجاد شود.
گیربکس متشکل از قطعات زیادی است و سر و صدا های ایجاد شده می تواند به دلیل وجود مشکل در هر یک از این قطعات باشد. علاوه بر آن یکی از دلایل دیگر ایجاد این صدا، فرسودگی یاتاقان ها نیز می باشد.
توصیه می شود این صدا ها را به هیچ عنوان نادیده نگیرید و حتی در صورت شنیده شدن کوچک ترین صدایی هر چه سریع تر نسبت به برسی و برطرف کردن آن اقدام کنید زیرا در صورت برطرف نشدن این مشکل ممکن است پس از مدتی مشکلات جدی تر در خودرو ایجاد که هزینه های تعمیر را بسیار بالاتر خواهند برد.

6. خراب شدن سیستم الکتریکی گیربکس

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که تعویض دنده در گیربکس های AMT و یا به طور کلی در گیربکس های اتوماتیک با استفاده از سنسور ها و سیستم الکتریکی خودرو انجام می شود.
در صورتی که در این سیستم مشکلی ایجاد شود و نتواند سیگنال ها و فرمان ها را به درستی ارسال کند، عملکرد گیربکس نیز دچار اختلال می شود.
در صورت وجود چنین مشکلی، گیربکس فرمان تعویض دنده را به درستی و در زمان مناسب دریافت نمی کند و در هنگام رانندگی برای شما مشکل ایجاد می کند.
از این رو توصیه می شود در چنین شرایطی حتما به  تعمیرگاه مراجعه کنید و مشکل سیستم الکتریکی خودروی خود را برطرف کنید.

گیربکس به طور کلی یک سیستم پیچیده است که از بخش ها و قطعات مهم خودرو به شمار می رود که عیب یابی و تعمیر آن نیاز به مهارت و تخصص دارد.در نتیجه هنگامی که در این بخش مشکلی ایجاد می شود بهتر است اجازه دهید تعمیرکار آن را برسی و تعمیر کند.

تعمیرگاه عباسی : تعمیرگاه تخصصی خودروهای چینی

جک - لیفان - ام وی ام - چری - جیلی - برلیانس - هایما و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *