logo.ab

5 علت استارت نخوردن جک S5

مشکل استارت نخوردن جک S5 می تواند به وجود خرابی در باتری – سیستم سوخت – سیستم برقی و… اشاره داشته باشد که در ادامه به برخی دلایل رایج آن می پردازیم .

یکی از مشکلات رایجی که در بسیاری از خودرو ها ممکن است دیده شود، مشکل استارت نخوردن خودرو می باشد که عوامل و دلایل مختلفی دارد. استارت نخوردن خودرو در فصول سرد سال بیشتر اتفاق می افتد. در این مواقع افراد معمولا اولین کاری که برای بررسی این مشکل انجام می دهند، باتری خودرو را بررسی می کنند. اما این مشکل دلایل دیگری نیز ممکن است داشته باشد. در این مطلب قصد داریم دلایل استارت نخوردن جک اس 5 را مورد بررسی قرار دهیم و نکاتی را در این رابطه بیان کنیم.

دلایل استارت نخوردن جک S5

دلایل استارت نخوردن خودرو جک اس 5 می تواند متنوع باشد و به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. در ادامه برخی از دلایل استارت نخوردن جک اس 5 را ذکر می‌ کنیم.

1. خرابی دینام

دینام در خودرو وظیفه تامین برق مورد نیاز باتری و شارژ کردن آن را بر عهده دارد. دینام انرژی مکانیکی را از حرکت خودرو دریافت کرده و به توان الکتریکی تبدیل می ‌کند. در صورتی که به ‌هر دلیلی دینام نتواند وظیفه خود را به‌ درستی انجام دهد، شارژ باتری خودرو به سرعت خالی می شود.

2. خرابی استارتر

استارتر یا استارت در خودرو جک اس 5 یک موتور الکتریکی است که نیروی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل می ‌کند. هنگامی که استارت می زنید، نیروی مکانیکی تولید شده توسط استارت به سمت موتور خودرو ارسال شده و به وسیله آن خودرو روشن می ‌شود. قابل ذکر است که استارت، نیروی الکتریکی مورد نیاز خود را از باتری دریافت می‌ کند.

3. خرابی فیوز خودرو

از دیگر دلایل استارت نخوردن جک اس 5، خرابی فیوز ها می باشد. فیوز ها نیز یکی از بخش ‌های مهم در سیستم برق رسانی خودرو می باشند.
این قطعات درون جعبه فیوز قرار دارند. ممکن است به ‌مرور زمان یک یا چند فیوز در خودرو شما خراب شوند و باعث شوند که خودرو شما استارت نخورد. برای دسترسی به فیوز‌ ها می ‌توانید از زیر کاپوت یا فرمان خودرو اقدام کنید.

4. خرابی شمع ها

از رایج ‌ترین دلایل استارت نخوردن جک اس 5، خرابی شمع‌ ها می باشد. شمع‌ ها در سیستم سوخت رسانی وظیفه جرقه‌ زنی درون محفظه احتراق را بر عهده دارند. در صورتی که شمع ها خراب شوند، عملیات جرقه‌زنی انجام نمی‌ شود و در نتیجه خودرو شما روشن نخواهد شد.

5. سوخت کم یا ناکافی

اگر سطح سوخت در مخزن خودرو کم است یا مخزن سوخت به درستی باز نشود، خودرو قادر به استارت زدن نخواهد بود. همچنین، اگر سوختی که در مخزن است، کیفیت پایینی داشته باشد، اگزوز خودرو را ممکن است کثیف کند و باعث مشکل در استارت خوردن خودرو شود.

استارت نخوردن جک S5
استارت نخوردن جک S5

راه های جلوگیری از مشکل استارت نخوردن جک S5

برای جلوگیری از مشکل استارت نخوردن خودرو جک اس 5، می ‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید.

1. نظافت و نگهداری از باتری

باتری خودرو را منظماً بررسی کرده و از کثیفی و خرابی آن جلوگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که پایه‌ ها و اتصالات باتری تمیز و محکم هستند و در صورت لزوم، باتری را شارژ کنید یا آن را تعویض کنید.

2. نگهداری از موتور

نگهداری و تعمیرات منظم موتور خودرو نیز به جلوگیری از مشکلات مربوط به استارت نخوردن خودرو جک اس 5 کمک می‌ کند. تعویض منظم روغن موتور، تعویض فیلتر ها و بررسی سیستم‌ های مرتبط با موتور مانند سیستم خنک کننده و سیستم تزریق سوخت می ‌تواند به عملکرد بهتر موتور کمک کند.

3. بررسی سیستم ایجاد جرقه

سیم‌ های ایجاد جرقه باید در وضعیت سالمی قرار داشته و اتصالات آن ها باید محکم باشد. اگر سیم ‌ها خراب یا کثیف باشند، ممکن است جرقه‌ زنی کافی برای استارت خوردن خودرو ایجاد نشود. از این رو بررسی و تعمیر سیستم ایجاد جرقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

4. بررسی و نگهداری از سیستم شارژ خودرو

سیستم شارژ خودرو از جمله ژنراتور و روتور باید سالم بوده عملکرد صحیحی داشته باشند. بررسی دوره‌ ای این قطعات و اطمینان حاصل کردن از عملکرد صحیح آن ها می ‌تواند از مشکلاتی که به تخلیه باتری منجر می ‌شوند جلوگیری کند.

5. استفاده از سوخت تمیز و کافی

مطمئن شوید که سطح سوخت در مخزن خودرو کافی بوده و سوخت استفاده شده تمیز و خالص است. توصیه می شود از سوخت با کیفیت استفاده کرده و آن را از جایگاه های معتبر تأمین کنید.

در صورتی که با رعایت موارد ذکر شده همچنان خودروی شما دچار مشکل استارت نخوردن است، بهتر است به یک تکنسین ماهر و یا نمایندگی خودرو جک اس 5 مراجعه کنید تا علت دقیق مشکل را تشخیص داده و تعمیرات لازم را انجام دهند.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را با برخی از دلایل استارت نخوردن جک اس 5 و نکات مربوط به آن آشنا کنیم.

برای عیب یابی و تعمیر جک ای 5 در تهران ، می توانید از خدمات تخصصی تعمیرگاه عباسی استفاده کنید. 

تعمیرگاه عباسی : تعمیرگاه تخصصی خودروهای چینی

جک - لیفان - ام وی ام - چری - جیلی - برلیانس - هایما و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *