logo.ab

بوی بنزین از اگزوز نشانه چیست؟

ایجاد بوی بنزین از اگزوز یکی از مشکلات شایعی است که بسیاری از رانندگان را نگران می کند، زیرا آنها به خوبی می دانند که نباید با بنزین شوخی کرد.
اگر متوجه این مشکل در وسیله نقلیه خود شدید، دریغ نکرده و هرچه سریعتر وسیله نقلیه خود را نزد مکانیک مورد اعتماد خود ببرید تا آن را بررسی کند ، زیرا مشکل بسیار جدی است که ممکن است باعث منفجر شدن خودروی شما شود.
آیا از اهمیت خودرو اطلاعی دارید؟ اگزوز نقش اساسی در عملکرد هر وسیله نقلیه ایفا می کند و برای عملکرد صحیح هر موتوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

علت بوی بنزین از اگزوز خودرو چیست؟

دلایل متعددی برای بوی بنزین از اگزوز وجود دارد . یکی اینکه کاربراتور یا انژکتور  به درستی تنظیم نشده و باعث می شود موتور بیش از حد لازم بنزین بسوزاند. مشکل دیگر می تواند نشتی در سیستم سوخت باشد که باعث می شود موتور بنزین بیشتری بسوزاند. در نهایت، اگر موتور به طور نامنظم کار کند، این نیز می تواند بوی بنزین را قوی تر کند.
آیا از اگزوز بوی بنزین می آید و رانندگی با ماشین خیلی راحت نیست ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که شمع ها را باز کنید و سعی کنید بفهمید که سوخت در کدام یک از سیلندرها نمی سوزد و بیشتر از منیفولد اگزوز عبور می کند. یک شمع مرطوب یا چرب محل نشت بنزین را نشان می دهد.

بوی بنزین از اگزوز نشانه چیست؟
بوی بنزین از اگزوز نشانه چیست؟

 از آنجا است که مخلوط سوخت و هوا به لوله اگزوز خارج می شود. نفوذ مخلوط بنزین را می توان توسط یک مکانیک با تجربه از بین برد.
تغییر رینگ روی پیستون ها، سوپاپ ها و گاهی اوقات خود پیستون ها ضروری خواهد بود . با این حال، نیازی به عجله در تعمیر نیست، ابتدا بهتر است موتور را بررسی کنید .
درپوش نامناسب شمع یا سیم ولتاژ بالا می تواند باعث خرابی شمع شود. این ممکن است به سوخت اجازه دهد تا آزادانه به منیفولد اگزوز جریان یابد. اگر به طور ناگهانی نوعی مایع از اگزوز بیرون بریزد، نگران نباشید، زیرا این سوخت نیست، بلکه میعاناتی است که هنگام روشن شدن موتور روی دیواره های اگزوز تشکیل شده است و مطمئناً می تواند بوی بنزین را متصاعد کند، اما نگران نباشید، این بنزین نیست.

چه اتفاقی باعث ایجاد بوی بنزین از اگزوز خودرو می شود؟

 مطمئناً بوی بنزین از اگزوز ، می تواند ناشی از یک مخلوط غنی باشد، مانند هنگام روشن کردن موتور سرد، اما این مشکل را باید کمی کلی تر در نظر گرفت. بو نشان دهنده احتراق ناقص سوخت است، اما دلایل ممکن است متفاوت باشد.
اینها عبارتند از سیم، شمع، کویل احتراق، سنسور جریان هوای جرمی، پروب لامبدا، مبدل کاتالیزوری و موارد دیگر. چنین دلایل مختلفی تعیین مستقل اینکه چرا بوی سوخت از لوله اگزوز می آید را دشوار می کند. بنابراین، بهتر است تشخیص مشکل به افراد متخصص سپرده شود .
هنگامی که رانندگان باک بنزین را کاملا پر می کنند، اغلب از اگزوز بوی بنزین خارج می شود .
بنزین اضافی در موتور می سوزد و باعث می شود خودرو بوی بنزین بدهد.

در مکانیک خودرو، بوی سوخت می تواند نشان دهنده نشت بنزین باشد. اگر خودرو بوی سوخت بدهد، ممکن است نشتی در سیستم سوخت وجود داشته باشد. این یک مشکل جدی است که باید فوراً برطرف شود. نشت سوخت می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا می تواند باعث آتش سوزی یا انفجار شود. در صورت استشمام بوی سوخت، فوراً از خودرو خارج شده و با مکانیک تماس بگیرید تا آن را بررسی کند.
بوی بنزین در ماشین ممکن است همیشه ظاهر نشود، اما فقط در شرایط خاصی استشمام شود . به عنوان مثال، در یخبندان یا گرمای شدید، هنگامی که یک موتور سرد فقط روشن می شود یا پس از گرم کردن ، هنگام سوخت گیری و غیره.
در هر صورت باید علت بو را مشخص کرد ، اما توجه داشته باشید که در برخی موارد رفع سریع مشکل بسیار دشوار است . زیرا لازم است عناصر سیستم سوخت را به صورت مرحله ای بررسی کنید.

اگر لوله اگزوز بوی بنزین بدهد، چه باید کرد؟

در صورت مواجهه با مشکل بوی بنزین از اگزوز ، اول از همه، وحشت نکنید، زیرا دلیل این را می توان به راحتی توضیح داد. وظیفه کلکتور، واقع در لوله اگزوز، تمیز کردن و سوزاندن بخارات سوخت باقی مانده در گازهای خروجی است. تا زمانی که کاتالیزور تا 250 درجه گرم نشود، چیزی را تمیز نمی کند، زیرا دمای کار آن 600-800 درجه است. بنابراین توصیه می شود به محض روشن شدن خودرو، حرکت کنید. این کار باعث می شود کاتالیزور سریع تر گرم شود.

تعمیرگاه عباسی : تعمیرگاه تخصصی خودروهای چینی

جک - لیفان - ام وی ام - چری - جیلی - برلیانس - هایما و...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *